петак, 7. децембар 2012.

Dan posle



Atlas (C1), slika iz čuvene Grejove anatomije (Gray's Anatomy), izdanje 1918. g.

* * *

Sada je 22:30. Već je više od trideset sati kako je prvi pršljen moje kičme postavljen u ispravan položaj. Ovaj pršljen je nosač glave i zato je s pravom dobio ime po bogu Atlasu iz grčke mitologije, koji je nosio Zemlju na svojim plećima.

Kod mene je nepravilnost položaja atlasa bila mnogo veća nego što je uobičajeno, pa su i posledične tegobe mnogo veće. Do tako povećane nepravilnosti obično dolazi raznovrsnim povređivanjem. U mom slučaju tome su kumovali brojni padovi i dugi, usiljeni položaji glave u sportovima kojima sam se bavio, kao i previše rada za računarom. Pisaću podrobnije o tome nekom drugom prilikom.

Juče sam opisao neke od pozitivnih efekata koje je kod mene stvorila korekcija položaja atlasa. Ovi efekti su kod mene bili brzo vidljivi upravo zbog toga što je došlo do značajnijeg rasterećenja pojedinih živaca i krvnih sudova, budući da su oni dugi niz godina bili pod većim mehaničkim pritiskom.

Tek je drugi dan kako mi glava ima veću mogućnost promene položaja. Svestan sam da će trebati još mnogo vremena da se ostale zdravstvene tegobe u mom telu otklone. Važno je da sam, postavljanjem atlasa u dobar položaj, pokrenuo snažan proces samoizlečenja. Ubuduće, mnogi organi će dobijati više krvi i kiseonika nego ranije, što je preduslov za ozdravljenje.

Nisam uspeo da se naspavam kako sam planirao. Zbog nekih obaveza morao sam dva puta da se budim uz pomoć budilnika, tako da mi je današnja porcija sna i odmora bila podeljena u tri dela. Dva + jedan + dva sata. Pet sati sna, i to ne iz jednog dela, sigurno se ne može zvati dobrim odmorom. Posle prvog buđenja imao sam bolne grčeve u stopalima (kod mene uobičajeni, zbog radikulopatije) a vratilo se i zujanje u ušima, mada u mnogo blažoj formi nego ranije. Kao što rekoh, oporavak će teći postepeno i očekivano je da postoje amplitude gore-dole. Svakako je da nedostatak sna ne pomaže. :)

Podizanje ruku u stranu (dlanovima ka dole) je još bolje, s tim što je danas poboljšanje veće kod desne ruke. Sada levu ruku mogu da držim još malo pa paralelno sa tlom a desnu santimetar-dva više nego levu. Tačnije, otklon leve ruke na gore je sada oko 80° (80 stepeni) a do juče ujutro je bio tek nekih 50°. Kod desne ruke otklon je sada oko 85°.

Treba da napomenem da se oko mesec dana posle nameštanja atlasa radi kontrolni pregled, uz dodatnu korekciju, ako je potrebna (u pitanju je manje od jednog milimetra). Ovaj pregled i korekcija se ne naplaćuju dodatno tj. ulaze u osnovnu cenu tretmana.

Toliko za danas.  

Нема коментара:

Постави коментар